| 		
		 
 Michael Schumacher 42 éves
  2011.01.03. 18:20 
Schumacher statisztikája önmagáért beszél, a Formula-1 több  mint 60 éves történetében 32-en mondhatják el magukról, hogy  világbajnoki címet nyertek, közülük 14-en többször is, a hét megszerzett  világbajnoki címével azonban Michael Schumacher a valaha élt  legsikeresebb Forma-1-es autóversenyző. Az élő legenda, a három év  szünetet követően ismét overált öltő Michael Schumacher ma 42 éves. 
  
Michael Schumacher 1969. január 3-án  született Hürthben (Észak-Rajna Westfália). Miután a szülők gokart  pályát üzemeltettek Kerpenben, így hamar eldőlt Michael sorsa.  Tehetségére is korán fény derült, ezért nem volt véletlen, hogy a  Forma-3-ban és a Sportautó Világbajnokságon elért eredményei alapján  Schumacher már fiatalon a királykategóriában találta magát, akit nem  sokkal később öccse a nála 6 évvel fiatalabb Ralf is követett a száguldó  cirkusz világába. Az első gokart bajnoki címét 6 évesen szerző Michael  1987-ben Német és Európa bajnok lett, az iskolát félbe hagyó és  szerelőnek álló Schumacher azonban nem sokkal később már profi  autóversenyzőnek számított. 1990-ben megnyeri a Német Formula-3-as  bajnokságot és a Makaói Formula-3-as nagydíjat (a finn Mika Hakkinennel  vívva ádáz csatát), és a sikerek hatására Schumacher a Mercedes  sportkocsi csapatának oszlopos tagja lesz. A Sportkocsi Világbajnokságon  1990-ben az 5, 1991-ben a 9 helyen végző Schumacher azonban hamarosan,  mindössze 22 évesen a Formula-1-ben találja magát.  
 
Az eredményei mellett azonban némi szerencse is kellett ahhoz, hogy  Schumacher a 1991-es Belga Nagydíjon beülhessen Bertrand Gachot  autójába. A kirobbanó sikerű Jordan-es edzése (7. hely), annak ellenére  elég volt arra, hogy a németek üdvöskéje azonnal a Benettonhoz  szerződjön, hogy a futamon az új német csillag a kuplung hibája miatt  mindössze 200 métert volt versenyben. A Benettonnál azonban rögtön  versenyképes volt és már az első futamon Monzában az 5. helyen végez,  megelőzve a veterán (39 éves) háromszoros világbajnok csapattársát  Nelson Piquetet. A Formula-1-ben való bemutatkozását követően egy évvel  1992-ben Belgiumban az első futamgyőzelmét is megszerző Schumacher  1994-ben már a világbajnoki címért csatázik. Ayrton Senna halálának  évében, nem kis harcban állva a végül a címről egy ponttal lemaradó  Hillel szemben a német megszerzi az első világbajnoki győzelmét. A  kizárásokkal (az Angol Nagydíj felvezető körében való előzése és a  fekete zászló figyelmen kívül hagyása miatt kizárták a versenyből és két  futamos eltiltást kapott Schumacher, amit a Benetton Belga Nagydíjon  elkövetet technikai szabálytalansága után léptettek hatályba, valamint a  Belga Nagydíjon szerzett győzelmét is elvették a némettől) és technikai  vitákkal (a Benetton és más csapatok is a vádak szerint tiltott  elektronikát, kipörgés gátló szoftvert használtak, amiért a Benetton és a  McLaren csapatokat is 100 000 dollárra büntette az FIA) tarkított  idényre az Ausztrál Nagydíjon okozott „szándékos” ütközése tette fel a  pontot. 
És bár a következő év is egy furcsa esettel indult (1995-ben az új  szabályok értelmében az autók minimum súlya 605 kilogramm lett, amibe a  pilótákat is beleértették, és az FIA tervei szerint a pilóták súlyát  csak egyszer az év elején mérték volna le, Schumacher 77 kilogramm volt,  8-cal több mint az előző évben, ezt követően az FIA úgy döntött, hogy a  pilótákat minden verseny és időmérő edzést követően mérlegelik), de  végül a német 1995-ben a második világbajnoki győzelmét is begyűjtve  megmutatta, hogy zseniális alapsebessége, kiváló technikai tudása,  kiváló kondíciója és motivációs képességei révén ő a legjobb a  mezőnyben. 
1996-ban a Ferrari ezért nem késlekedett és azzal a céllal  szerződtette le Schumachert, hogy segítségével a maranellóiak  visszatérjenek a győztesek utcájába, és megalkossák a híres álomcsapatot  Jean Todttal és Ross Brawnnal. Schumacher pedig hozta azt, amiért  szerződtették, az első Ferraris szezonjában 3 futamgyőzelmet is szerző  német, 1997-ben már a világbajnoki címért harcolt a Williams kanadai  pilótájával Jacques Villeneuvvel szemben, ekkor azonban a küzdelem vége  egy újabb szándékos ütközés és Schumacher bajnokságból való kizárása  lett, 1998-ban pedig a McLaren-Mercedes és Mika Hakkinen állta útját a  Ferrari sztárjának. Bár Schumacher 1999-ben is harcban volt a  világbajnoki címért, ekkor a várva várt sikerben a silverstone-i  versenyen elszenvedett balesete és lábtörése akadályozta meg. 2000  azonban már a németről szólt, és ő 21 év után ismét világbajnoki címmel  örvendeztette meg a Scuderiát. A következő években Hakkinen  visszavonulása és a McLaren-Mercedes valamint a Williams-BMW  megbízhatatlansága miatt Schumacher párját ritkító győzelmi sorozattal  örvendeztette meg a rajongóit és a csapatát. 2002-ben 11 győzelmet  szerző német, mind a 17 világbajnoki futamot a győzelmi dobogón  ünnepelhetett, majd 2004-ben még ezt is megdöntve 13 (a 18 futamból)  futamgyőzelemmel megszerezte pályafutása 7. világbajnoki címét is. Majd  2006-ban miután nagy csatában és némi kritika közepette (Schumacher  Monacóban az időmérőedzésen bemutatott parkolási manővere ismét kihívta  maga ellen az ellenfelei rosszallását, és a stewardok haragját)  alulmaradt Fernando Alonsóval szemben, ereje teljében akkor még úgy  tűnt, hogy végleg a szögre akasztja a bukósisakját. 
A 2007 és 2009 között a Ferrari szaktanácsadójaként tevékenykedő és a  motorkerékpár versenyzéssel kacérkodó Schumacher azonban Ross Brawn és a  Mercedes hívószavának engedelmeskedve visszatért a száguldó cirkusz  világába. A három év kihagyás után 2010-ben egyetlen dobogót sem szerző  Schumacher azonban 42 évesen is eltökélten készül a következő szezonra.  
 
Michael Schumacher pályafutása alatt 269 futamon indult a Formula-1-ben,  hét világbajnoki címet (1994, 1995, 2000, 2001, 2002, 2003, 2004), 91  futamgyőzelmet, 68 pole pozíciót, 76 leggyorsabb kört, 154 dobogót és  1441 világbajnoki pontot szerzett. 
  
 | 
Füled érjen bokáig Mester!! =) =)